Link przychodzący (backlink, incoming link, inbound link, inlink, inward link) jest zewnętrznym odnośnikiem prowadzącym do naszej strony. Link ten może wskazywać na daną stronę (bądź podstronę) albo konkretny element w ramach strony. Stronę, na której link jest umieszczony nazywa się stroną linkującą, zaś stronę, do której link prowadzi – stroną linkowaną. Ilość i jakość linków przychodzących stanowią o sile danej domeny oraz wyznaczają jej ranking w wynikach wyszukiwania (SERP). Podstawowym zadaniem w pozycjonowaniu stron (SEO) jest zdobywanie jak największej ilości dobrych jakościowo linków przychodzących do danej witryny.
Przykładowy link wygląda następująco:
<a href=”http://www.example.com/strona.html”>tekst zakotwiczenia</a>
składa się z następujących elementów:
kotwicy, wskazującej lokalizację strony lub elementu strony
tekstu zakotwiczenia (najczęściej frazy kluczowej)
Atrybutami dodatkowymi mogą być:
rel=”nofollow” – nakazujący robotom wyszukiwarek pominięcie tego linku
title, który zawiera tekst wyświetlający się w dymku po najechaniu na link kursorem myszki